Cuprins ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat cuprinsul ediţiei STUDIA ce a fost selectată. Vizualizarea rezumatului unui articol se face prin accesarea linkului din titlul acestuia. Pentru obţinerea unei sinteze despre un autor de articol, accesarea linkului din numele autorului va afişa toate articolele din arhivă în care acesta este autor şi/sau coautor.

 
       
         
    Cuprins STUDIA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA - Ediţia nr.2 din 2011  
         
         
   
1.  DEVELOPMENTS IN CONTEMPORARY PEDAGOGY. IMPACT ON SCHOOL CURRICULUM.
          Autori: .


2.  COMMON SOURCES FOR TEACHING CHOICE: KEY MOTIVATIONAL FACTORS AND BELIEFS ABOUT TEACHING.
          Autori: .


3.  RELATIONSHIPS AND INTERDEPENDENCES BETWEEN THE FUNCTIONAL VARIABLES OF THE EDUCATIONAL ORGANIZATION.
          Autori: .


4.  EVALUATION MODALITIES FOR ACADEMIC PERFORMANCE.
          Autori: DANA JUCAN.


5.  COMMUNICATION SYSTEMS USED IN THE EDUCATION FOR THE DEAF AND HARD OF HEARING STUDENTS / EFFEKTIVE KOMMUNIKATIONS-SYSTEME VERWENDET IN DER AUSBILDUNG VON SCHÜLERN MIT HÖRPROBLEMEN.
          Autori: MARIA ANCA, IOANA MUREŞAN.


6.  PERSPECTIVES ON THE PREVENTION OF LEARNING DIFFICULTIES RELATED TO LANGUAGE STRUCTURE / MORPHOLIGISCHE VERARBEITUNG- PRÄDIKTIVER FAKTOR FÜR LERNSCHWIERIGKEITEN.
          Autori: CAROLINA HAŢEGAN.


7.  THEORETICAL ACCOUNTS OF SENTENCE PROCESSING.
          Autori: ALINA PREDA.


8.  WORKING MEMORY ABILITIES AS PREDICTORS OF MATHEMATICAL PERFORMANCE IN FIRST GRADE.
          Autori: CARMEN BODEA.


9.  THE EFFECTS OF METACOGNITIVE TRAINING ON MATH PERFORMANCE: INDIVIDUAL VERSUS SMALL GROUP.
          Autori: .


10.  AN EXAMINATION OF THE RELATIONSHIPS BETWEEN SELF-ESTEEM, SELF-EFFICACY, DISPOSITIONAL OPTIMISM, IRRATIONAL AND RATIONAL BELIEFS, AND GENERALIZED TRUST.
          Autori: .


11.  TYPES OF AGGRESSION IN ADOLESCENTS WITH HIGH AND LOW CALLOUS UNEMOTIONAL TRAITS.
          Autori: ADRIAN ROŞAN.


12.  TASKS-ORIENTED ACTIVITIES AND DRAWINGS IN THE STUDY OF CREATIVITY OF PRESCHOOL CHILDREN.
          Autori: MARIA ELIZA DULAMĂ, CORNELIA VANEA.


   
         
     
         
      Revenire la pagina precedentă