Cuprins ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat cuprinsul ediţiei STUDIA ce a fost selectată. Vizualizarea rezumatului unui articol se face prin accesarea linkului din titlul acestuia. Pentru obţinerea unei sinteze despre un autor de articol, accesarea linkului din numele autorului va afişa toate articolele din arhivă în care acesta este autor şi/sau coautor.

 
       
         
    Cuprins STUDIA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA - Ediţia nr.2 din 2009  
         
         
   
1.  THE DYNAMICS OF ROMANIAN STUDENTS’ PERSONAL GOALS: INFLUENCES OF EDUCATIONAL LEVEL, PREVIOUS WORK EXPERIENCE AND GENDER.
          Autori: OANA NEGRU.


2.  HOW CAN THE MODERATOR TEACHER CARRY OUT HIS/HER DIDACTIC ACTIVITY.
          Autori: ROMAN IOANA.


3.  UNDECIDED STUDENTS AND CAREER EXPLORATION COURSES.
          Autori: LINDA TAYLOR.


4.  TRAINING GENERATES COHERENCE INFERENCES IN STUDENTS WITH LESS-SKILLED READING ABILITY.
          Autori: VIOREL MIH, CODRUŢA MIH.


5.  THE PSYCHO PEDAGOGY OF ENDOWMENT.
          Autori: EMILIA ALBU.


6.  DYNAMIC EVALUATION.
          Autori: RODICA POPESCU.


7.  ASSESSMENT AND PREVENTION OF BRAILLE READING DISABILITIES.
          Autori: VASILE PREDA.


8.  THE REPERCUSSIONS OF INADEQUATE VELOPHARYNGEAL FUNCTIONING (VPI) ON CHILDREN’S SPEECH.
          Autori: MARIA ANCA, IOANA CLAUDIA POPA.


9.  INDIVIDUALISED AND FUNCTIONAL ASSESSMENT AND DEVELOPMENT OF COMMUNICATION. A CASE STUDY.
          Autori: ANDREA HATHAZI.


10.  ASSESSING THE RECEPTION OF VERBAL CATEGORIES IN ROMANIAN LANGUAGE.
          Autori: CAROLINA HAŢEGAN.


11.  LEGAL WRITING AND THE AMBIGUOUS NATURE OF AMBIGUITY.
          Autori: ALINA PREDA.


12.  L’ÉDUCATION POUR LA CITOYENNETÉ DÉMOCRATIQUE ET LA PHILOSOPHIE DU MULTICULTURALISME.
          Autori: ION ALBULESCU.


13.  LA TRANSITION D’ENSEIGNEMENT ROUMAIN DE L’ÉLITISME ET INTELLECTUALISME À UNE ÉDUCATION DE BASE POUR TOUS..
          Autori: MIRELA ALBULESCU, ION ALBULESCU.


14.  EFLECTION ON SCIENCE CURRICULA OF ROMANIA, BASQUE COUNTRY AND TIMSS 2007 TESTING.
          Autori: LILIANA CIASCAI, JULIA IBARRA.


15.  STUDY ON THE FEATURES OF 6 AND 7 YEARS OLD CHILDREN’S DRAWINGS.
          Autori: MARIA ELIZA DULAMĂ, OANA RAMONA ILOVAN, CORNELIA VANEA.


16.  MEDIATED LEARNING. APPLICATION OF INSTRUMENTAL ENRICHMENT PROGRAM.
          Autori: DANIEL MARA, ELENA-LUCIA MARA.


17.  A COMPARISON OF THE NATIONAL TESTS ON MATHEMATICS FOR 12-13 YEARS OLD PUPILS IN ROMANIA AND SINGAPORE.
          Autori: IULIANA MARCHIŞ.


18.  THE ROLE OF COOPERATIVE LEARNING IN ENVIRONMENTAL EDUCATION.
          Autori: SIMONA VASILCIU, ROXANA-DIANA PASCA.


19.  THE IMPROVEMENT OF THE DIDACTIC COMPETENCE PROFILE THROUGH EDUCATIONAL INTEGRATION OF THE NEW TECHNOLOGIES (PART I).
          Autori: CĂTĂLIN GLAVA.


   
         
     
         
      Revenire la pagina precedentă