Cuprins ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat cuprinsul ediţiei STUDIA ce a fost selectată. Vizualizarea rezumatului unui articol se face prin accesarea linkului din titlul acestuia. Pentru obţinerea unei sinteze despre un autor de articol, accesarea linkului din numele autorului va afişa toate articolele din arhivă în care acesta este autor şi/sau coautor.

 
       
         
    Cuprins STUDIA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA - Ediţia nr.1 din 2008  
         
         
   
1.  MOTIVATION THEORIES AND APPLICATIONS FOR IMPROVING TEACHING AND LEARNING.
          Autori: HAVATZELET RONEN.


2.  LEARNER MOTIVATION: SOME STANDPOINTS.
          Autori: BIANCA BRETAN.


3.  PEDAGOGICAL TECHNIQUES WITH THE MYERS-BRIGGS TYPE INDICATOR.
          Autori: LINDA TAYLOR, STEVE HARLOW.


4.  COOPERATIVE LEARNING/COLLABORATIVE LEARNING: FROM A CONVENTIONAL TO A CRITICAL COMPARISON.
          Autori: ALAIN BAUDRIT, RAY COOKE.


5.  THE SOCIAL DETERMINATION OF THE UNIVERSITY CURRICULUM.
          Autori: ION ALBULESCU.


6.  TOWARD A NEW PSYCHOLOGY OF EDUCATION CONCERNING GIFTED CHILDREN.
          Autori: GABRIELA KELEMEN.


7.  L’OPINION DES ENSEIGNANTS ROUMAINS SUR L’EDUCATION INTERCULTURELLE.
          Autori: LILIANA CIASCAI, IULIANA MARCHIŞ.


8.  LES FONDAMENTS DE LA STIMULATION ET DE L’INTERVENTION PRÉCOCE POUR LES ENFANTS AVEC DES BESOINS ÉDUCATIFS PARTICULIERS.
          Autori: VASILE PREDA.


9.  THE IMPACT OF CO-ARTICULATION ON THE HEARING IMPAIRED CHILDREN` S PRONUNCIATION INTELLIGIBILITY.
          Autori: MARIA ANCA.


10.  THE DISCOURSE AND CONVERSATIONAL ANALYZES- METHODS FOR UNDERLINING THE FUNCTIONS OF THE SUPRASEGMENTAL ELEMENTS.
          Autori: CAROLINA HAŢEGAN.


11.  STRATEGIES OF OPTIMIZING COMMUNICATION AT CHILDREN WITH MULTI-SENSORY IMPAIRMENT.
          Autori: ANDREA HATHAZI.


12.  CAREER MONITORING OF ENGLISH TEACHER GRADUATES.
          Autori: MARIETTA BANKÓ.


13.  ON TEXT PRODUCTION AND TRANSLATION.
          Autori: ALINA PREDA, MANUELA TRIFAN.


14.  STUDY UPON THE ACHIEVEMENT OF A CLASS MANAGEMENT COMPETENCE DURING A UNIVERSITY SEMINAR.
          Autori: MARIA ELIZA DULAMĂ, OANA-RAMONA ILOVAN.


15.  SITUATIONS OF LEARNING GEOGRAPHY THROUGH ACTIVE METHODS AND TECHNIQUES.
          Autori: NINA VOLONTIR, DIANA ALEXANDRU.


16.  LES STYLES D’APPRENTISSAGE ET LEURS IMPLICATIONS DANS LE PROCESSUS D’ACQUISITION DES CONNAISSANCES DANS LE DOMAINE GEOGRAPHIQUE.
          Autori: CLAUDIA DASCAL CRISAN.


17.  ETUDE SUR LES POSSIBILITES DE LA CHIMIE DE DEVELOPPER LE PENSEE CRITIQUE DES ELEVES.
          Autori: FLORENTINA CIOMOŞ.


18.  LE STATUT DE L’HISTOIRE A L’ECOLE AU XXIE SIECLE.
          Autori: SORINA PAULA BOLOVAN.


19.  THE DIALOGICAL METHOD IN THE STUDY OF PHILOSOPHY.
          Autori: MONICA DIACONU.


   
         
     
         
      Revenire la pagina precedentă