Cuprins ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat cuprinsul ediţiei STUDIA ce a fost selectată. Vizualizarea rezumatului unui articol se face prin accesarea linkului din titlul acestuia. Pentru obţinerea unei sinteze despre un autor de articol, accesarea linkului din numele autorului va afişa toate articolele din arhivă în care acesta este autor şi/sau coautor.

 
       
         
    Cuprins STUDIA PHILOSOPHIA - Ediţia nr.1 din 2020  
         
         
   
1.  INTRODUCTION TO CINEMA AND PSYCHOANALYSIS: THE WOMAN AS SHADOW OR MASK – THEMATIC DOSSIER.
          Autori: NOEMINA CÂMPEAN.


2.  VERTIGO, FANTASME MASCULIN, MASQUE FEMININ / VERTIGO, MASCULINE PHANTASY, FEMININE MASK.
          Autori: MURIEL MOSCONI.


3.  DARIO ARGENTO ET LA MÈRE-SORCIÈRE : PSYCHANALYSE D’UNE IMAGE OBSÉDANTE / DARIO ARGENTO AND THE MOTHER-WITCH: PSYCHOANALYSIS OF AN OBSESSIVE IMAGE.
          Autori: IOAN POP-CURŞEU.


4.  WORLDS, OBJECTS, AND THEORIES OF FICTION.
          Autori: MIHAI RUSU.


5.  UNE AUTRE / L’AUTRE. LES FEMMES DE WOODY ALLEN/ ANOTHER / THE OTHER. THE WOODY ALLEN’S WOMEN.
          Autori: DELIA NAN.


6.  JELINEK ET HANEKE. LA FEMME ÉVISCÉRÉE COMME OBJET DU REGARD / JELINEK AND HANEKE. THE EVISCERATED WOMAN AS THE OBJECT OF GAZE.
          Autori: NOEMINA CÂMPEAN.


7.   JULES ET JIM, DE FRANÇOIS TRUFFAUT OU L’INSOUTENABLE LÉGÈRETÉ DU FÉMININ / JULES ET JIM BY FRANÇOIS TRUFFAUT OR THE UNBEARABLE LIGHTNESS OF THE FEMININE.
          Autori: MIHAELA ȚURCANU LAZAROV.


8.  LOVING THE PERFECT OTHER.
          Autori: GABRIEL LAZĂR.


9.  THE DEMON WOMEN AND THEIR MASQUERADES – A FEW SYMPTOMS OF JAPANESE CINEMA / LES FEMMES DEMONS ET LEURS MASCARADES – QUELQUES SYMPTOMES DU CINEMA JAPONAIS.
          Autori: FLAVIU-VICTOR CÂMPEAN.


10.  AI NO CORRIDA AND FEMININE EROTICISM. AROUND A CONTROVERSIAL GLIMPSE OF THE HEAD OF MEDUSA (NAGISA OSHIMA, 1976).
          Autori: LIVIA DIOȘAN.


11.  THE WEFT OF TRUTH AND LIES AND ITS MISDEMEANOURS. ANALYSING THE ROLE AND SCOPE OF LIES IN ABOUT ELLY AND OTHER MOVIES OF ASGHAR FARHADI.
          Autori: IOANA CIOVÂRNACHE.


12.  L’ACTE THÉRAPEUTIQUE ET LOGOTHÉRAPIE TRANS-NOÉTIQUE / THE THERAPEUTIC ACT AND TRANS-NOETIC LOGOTHERAPY.
          Autori: ROLF KÜHN.


13.  ON FRIENDSHIP AND LOVE. PHILOSOPHY FOR / WITH CHILDREN AT THE “OCTAVIAN GOGA” CLUJ COUNTY LIBRARY.
          Autori: ERZSÉBET KEREKES.


14.  CRITICAL HISTORY, SUBVERSION AND SELF-SUBVERSION: THE CURIOUS CASES OF JEAN MABILLON AND RICHARD SIMON (I/II).
          Autori: VERONICA LAZĂR.


15.  L’INDIVIDU, UN SUJET DE DROIT OU UN ANIMAL SYMBOLIQUE ? MALAISE DANS LE DROIT / THE INDIVIDUAL, A SUBJECT OF LAW OR A SYMBOLIC ANIMAL? DISCOMFORT IN THE LAW.
          Autori: JACQUES AMAR.


16.  REENVISIONING ARTISTIC CREATIVITY: MODERN / POSTMODERN IMPLICATIONS OF BALZAC’S “THE UNKNOWN MASTERPIECE”.
          Autori: DALIA JUDOVITZ.


17.  FILM AS A METHOD OF SCIENTIFIC RESEARCH: A LABORATORY FOR POST-MODERN PRACTICES.
          Autori: LIGIA SMARANDACHE.


   
         
     
         
      Revenire la pagina precedentă