The STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI issue article summary

The summary of the selected article appears at the bottom of the page. In order to get back to the contents of the issue this article belongs to you have to access the link from the title. In order to see all the articles of the archive which have as author/co-author one of the authors mentioned below, you have to access the link from the author's name.

 
       
         
    STUDIA HISTORIA%20ARTIUM - Issue no. 1 / 2019  
         
  Article:   LORENZO LOTTO VS. GEORG LEMBERGER. THE ICON / LORENZO LOTTO VS. GEORG LEMBERGER. L’ICONA.

Authors:  GIULIO ANGELUCCI.
 
       
         
  Abstract:  
DOI: 10.24193/subbhistart.2019.02

Published Online: 2019-12-15
Published Print: 2019-12-30
pp. 43-59
VIEW PDF: FULL PDF

Lorenzo Lotto vs. Georg Lemberger. Icoana lor. Analogiile și diferențele care se observă între Epitaffio Schmidburg (Epitaful Schmidburg) de Georg Lemberger (Lipsia, Museum der bildenden Künste) și Crocefissione (Crucificarea) de Lorenzo Lotto (Monte San Giusto, S. Maria in Talusiano) sunt obiectul cercetării Lotto vs. Lemberger. Due dipinti politici di soggetto religioso intorno al 1522 (Lotto vs Lemberger. Două picturi politice de subiect religios în jurul lui 1522) care confirmă ipoteza unei relații directe între cele două opere. După anticipările propuse în ultimele două numere din «Historia Artium» - Lipsia 1522. L’Epitaffio Schmidburg di Georg Lemberger. Religione, Politica e Pittura (Lipsia 1522. Epitaful Schmidburg de Georg Lemberger. Religie, Politică și Pictură) și Lorenzo Lotto vs. George Lemberger Una storia d’invenzione (Lorenzo Lotto vs. George Lemberger. O istorie inventată) - acest al treilea studiu propune evaluarea comparată a părții de sus a celor două picturi unde elementul identic al părții individualizate ca Icoana Crucificării, conferă evidență deplină exactității diferențelor care deosebesc poziția catolică critică a pictorului italian de luteranismul militant al colegului german. Împreună cu unicitatea structurii caracterizate de compoziția într-o singură imagine a celor trei genuri figurative ale Poveștii inventate, a Ilustrării, și a Icoanei, corespondența precisă a obiecțiilor identificate în aceasta sau în alte părți ale Crucificării lui Lorenzo Lotto, conturează un tablou care indică și permite ipoteza prezenței pictorului italian în Saxonia în jurul anului 1522, unde la Lipsia, doar în 1522 sau puțin mai târziu, ar fi putut să vadă Epitaful lui Lemberger. În Comentariu sunt supuse la o nouă examinare două desene ale Muzeului Civic din Bassano del Grappa a căror tradițională atribuție lui Lorenzo Lotto este pusă în discuție întrucât raportul cu pictura căreia au fost atribuite, este nesatisfăcător din punct de vedere iconografic și cronologic. Conținutul figurativ poate fi acceptat ca și sprijin al ipotezei prezenței lui Lotto la Witemberg în vara anului 1522 sau 1523.

Cuvinte cheie: analogii și diferențe, Lotto, Lemberger, subiect religios, crucificarea, epitaful Schmidburg, conținut figurativ.
 
         
     
         
         
      Back to previous page