The STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI issue article summary

The summary of the selected article appears at the bottom of the page. In order to get back to the contents of the issue this article belongs to you have to access the link from the title. In order to see all the articles of the archive which have as author/co-author one of the authors mentioned below, you have to access the link from the author's name.

 
       
         
    STUDIA EPHEMERIDES - Issue no. 1 / 2003  
         
  Article:   THE RELATIONSHIP BETWEEN IMAGE AND CORPORATE IDENTITY / DIE BEZIEHUNG ZWISCHEN IMAGE UND IDENTITÄT. CORPORATE IDENTITY.

Authors:  RITA JEDENAK.
 
       
         
  Abstract:  Relaţia dintre imaginea şi identitatea corporativă. Articolul de faţă tratează problema folosirii neclare a termenilor de identitate (Corporate Identity) şi imagine corporativă (Corporate Image), sintetizând teorii ale experţilor germani în comunicare, precum Kirchner, Kapferer sau Koschnick. Totodată se prezintă în ce măsură identitatea corporativă poate influenţa imaginea unei firme sau a unei instituţii, oferind diferite metode ale analizei imaginii corporative.  
         
     
         
         
      Back to previous page