AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA THEOLOGIA%20REFORMATA%20TRANSYLVANICA - Ediţia nr.1 din 2019 | |||||||
Articol: |
DIFERENȚIERE DINTRE IMAGINEA LUMII ȘI VIZIUNEA ASUPRA LUMII ÎN PEDAGOGIA RELIGIOASĂ / A VILÁGKÉP ÉS A VILÁGSZEMLÉLET MEGKÜLÖNBÖZTETÉSE A VALLÁSPEDAGÓGIÁBAN. Autori: NÉMETH DÁVID. |
||||||
Rezumat: VIEW PDF DOI: 10.24193/subbtref.64.1.09 Published Online: 2019-02-28 Published Print: 2019-02-28 pp. 150-184 FULL PDF In the field of practical theology from a Christian pedagogical perspective we have to make a clear distinction between world picture (describing empirical reality) and worldview (determining personal affection to the first one). While the science based world picture tends to be as objective representation of our actual world as is could be, the worldview is hermeneutical system based upon principles, ideas and values. In most cases, mixing up these two notions cause tensions between faith and natural science. In order to clarify some points of differentiation and also reference to each other, this study investigates the two notions in the context of religious education. Keywords: worldview, world picture, evolutionism, creationism, complementarity, creatio ex nihilo, creatio continua. |
|||||||