AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA THEOLOGIA%20ORTHODOXA - Ediţia nr.2 din 2014 | |||||||
Articol: |
VARUL – OBȚINEREA ȘI UTILIZAREA LUI ÎN PICTURA MURALĂ. Autori: . |
||||||
Rezumat: Varul stins și cel viu au fost cunoscute și utilizate încă din antichitate și evul mediu ca material de construcție și suport în pictura monumentală.Calitățile varului sunt variate: este durabil, rezistent la variații de temperatură și spălare. Prezintă stabilitate față de acțiunea factorilor chimici și fizici cu care vine în contact. Folosit la frescă, varul conferă o finisare mată, ceea ce ajută privitorul să citească imaginea, indiferent de unghiul în care se află și asigură culorii transparență și durabilitate. Tehnicile în care varul era de neînlocuit sunt expresia unei tradiții îndelungate, după cum se poate vedea în textele Erminiilor picturii bizantine. Cuvinte-cheie: pictura murală, piatra de calcar, var, tradiție, continuitate, tehnica frească, tehnica mozaic, pigmenți albi.
|
|||||||