AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA THEOLOGIA%20ORTHODOXA - Ediţia nr.1 din 2010 | |||||||
Articol: |
LIMBAJ, FILOZOFIE ŞI POLITICĂ ÎN PREZENTAREA CLAUZEI FILIOQUE. Autori: . |
||||||
Rezumat: După Augustin, teologia adaosului Filioque a devenit normativă în lumea vorbitoare de latină. A fost folosit în diferite crezuri şi a devenit parte a teologiei latine. Toate acestea s-au întâmplat pe fundalul unei înstrăinări continue, atât politice cât şi religioase, dintre creştinismul răsăritean şi cel apusean. Această înstrăinare a fost foarte evidentă în timpul domniei lui Carol cel Mare. Cu toate acestea, latinii susţineau credinţa că Filioque era o învăţătură a Bisericii Universale. Pentru multe secole, toate aceste aspecte culturale şi politice ale adaosului Filioque nu au trebuit să fie considerate în primul rând ca o chestiune care separă Bisericile, ci mai degrabă ca o dezvoltare legitimă, şi de aceea trebuia tratată ca o diversitate legitimă. Nu trebuie uitat faptul că, deşi în timpul lui Fotie, disensiunea dintre Răsărit şi Apus privitoare la Filioque a ajuns la punctul culminant, cele două tradiţii (greacă şi latină) au păstrat comuniunea euharistică. Cuvinte-cheie: filioque, Augustin, filosofie, politică, Charlemagne |
|||||||