Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA THEOLOGIA%20ORTHODOXA - Ediţia nr.1 din 2006  
         
  Articol:   STATUTUL LEGAL AL EDUCAŢIEI RELIGIOASE ÎN GERMANIA. CU REFERIRE LA SITUAŢIA DIN FRANŢA, SUEDIA ŞI ANGLIA.

Autori:  THOMAS KOTHMANN.
 
       
         
  Rezumat:  Statutul legal al educaţiei religioase în Germania. Cu referire la situaţia din Franţa, Suedia şi Anglia. Construirea Europei nu este doar o sarcină politică sau economică. Se pune tot mai mult accentul pe formarea etică şi socială a tinerilor, un rol important fiind acordat în acest proces religiei. Germania este o ţară în care romano-catolicii, protestanţii şi cei neafiliaţi nici unei religii ocupă fiecare aproape o treime din populaţie. Libertatea de conştiinţă este garantată, iar părinţii pot decide dacă religia li se va preda copiilor lor. Aproximativ 80% dintre germani au facut sau fac religia în şcoală, iar impresia lor despre studierea religiei este una pozitivă. În Franţa, unde Biserica este separată de stat, nu există educaţie religioasă. În ţările predominant catolice, Italia, Spania, Irlanda, Polonia, catolicismul are rădăcini adânci şi influenţează sistemul de învăţământ. În ţările predominant protestante, cum sunt cele din Scandinavia, studierea religiei în şcoli este valorificată mai ales prin prisma deschiderilor umaniste pe care le poate oferi copiilor.  
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă