Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA THEOLOGIA%20CATHOLICA - Ediţia nr.4 din 2009  
         
  Articol:   TEORIA ASUPRA EDUCAŢIEI A LUI ORESTES A. BROWNSON ÎN AMERICA SECOLULUI XIX / ORESTES A. BROWNSON’S EDUCATIONAL THEORY IN THE CONTEXT OF 19TH CENTURY AMERICA.

Autori:  ERALDO CACCHIONE S.J..
 
       
         
  Rezumat:  Orestes A. Brownson a jucat un rol esenţial în dezbaterea asupra şcolii în societatea americană născândă a veacului al XIX-lea. Scopul acestui articol este acela de a oferi o bogată sinteză a ceea ce a scris Brownson asupra educaţiei. Numeroasele sale scrieri pe această temă presupun câteva principii fundamentale: educaţia este esenţialmente o formare a facultăţilor sufletului în vederea menirii veşnice a omului. Dată fiind această finalitate a sa care este viaţa veşnică, educaţia este în chip esenţial un fapt religios, ceea ce nu înseamnă însă că trebuie să fie numai o educaţie religioasă. Educaţia constituie un ajutor pentru propăşirea umană, atât cea a individului, cât şi cea a întregii societăţi. Oricât de importantă ar fi, educaţia şcolară îşi află propria limită în faptul că nu poate schimba până în adânc natura umană marcată de păcat. Acest lucru stă numai în puterea lucrării educative săvârşite în mod direct de harul lui Dumnezeu prin intermediul sacramentelor. Celelalte forme de educaţie, inclusiv aceea oferită de familie, de cărţi ori reviste, constituie ajutoare de bază pentru adevărata educaţie, care este aceea „harică” şi este mult mai mult decât o simplă formă de instruire. Complementaritatea dialectică dintre educaţia prin mijloacele naturale şi educaţia prin instrumentele supranaturale propune teologia sintetică drept temelie a gândirii lui Brownson.

Cuvinte cheie: Brownson, Channing, educaţie, şcoală, învăţământ, libertate, democraţie, popor, destinul etern, puterile sufletului, transcendentalism, progres, har, caracter, umanism, şcoală catolică, şcoală publică, educaţie liberală, principiul subsidiarităţii
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă