Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA THEOLOGIA%20CATHOLICA - Ediţia nr.3-4 din 2011  
         
  Articol:   EDUCAŢIA ŞI TRAUMELE COPILĂRIEI. „RĂNILE” COPILĂRIEI DIN PERSPECTIVA UNOR CONSECINŢE EDUCAŢIONALE DISFUNCŢIONALE ŞI PREMISE ALE IMPLEMENTĂRII ÎN CATEHEZĂ FAMILIALĂ.

Autori:  .
 
       
         
  Rezumat:  

Educaţia şi traumele copilăriei. „Rănile” copilăriei din perspectiva unor consecinţe educaţionale disfuncţionale şi premise ale implementării în cateheză familială. „Oamenii mari sunt ciudaţi”, constata Micul Prinţ al lui Antoine de Saint-Exupéry. În realitate mulţi sunt „taraţi”, victime ale unor gafe educative ale propriilor lor părinţi, ducând cu ei, în viaţa adultă, „răni” încă nevindecate din fragedă copilărie. Articolul de faţă caută să tragă un semnal de alarmă asupra celor mai frecvente greşeli în educaţia timpurie, uneori cu consecinţe dramatice şi iremediabile pentru întreaga viaţă, precum: refuzul matern/ maternităţii, abandonul (afectiv) intrauterin şi infantil, neglijarea factorilor teratogeni, hipercontrol versus lipsă de atenţie acordată copilului, mama hiperprotectivă, tatăl absent etc.

Cuvinte cheie: greşeli educative, traume infantile, mama rejectivă, refuzul matern/ităţii, abandon infantil, hospitalism, ambient familial, factori teratogeni, hipercontrol, lipsă de atenţie, mama hiperprotectivă, tatăl absent

 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă