Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA THEOLOGIA%20CATHOLICA - Ediţia nr.1 din 2011  
         
  Articol:   EDUCAŢIA FILOZOFICĂ A LUI MARSILIO FICINO.

Autori:  .
 
       
         
  Rezumat:  Marsilio Ficino (1433-1499) nu poate fi pur şi simplu încadrat nici în tradiţia umanistă şi nici în cea scolastică a Renaşterii italiene, cu toate că a fost influenţat de amândouă. În fapt, el poate fi considerat într-o anumită măsură un critic al celor două tradiţii. Într-adevăr, Ficino nu doar că avea ceva de spus despre nepăsarea unora în ceea ce priveşte împăcarea dintre adevărurile filozofiei şi teologiei creştine proprii aristotelismului secularizat al vremii sale, dar şi asupra tehnicilor pedagogice pe care le propunea, şi aceasta din raţiuni morale, întrucât socotea că acestea favorizau aroganţa şi carierismul. Pedagogiei scolasticii curente Ficino îi opunea o pedagogie „platonică” modelată pe metoda socratică descrisă de dialogurile platonice.

Cuvinte cheie: educaţie, Marsilio Ficino, Platon, Renaştere italiană, tradiţie umanistă, filosofie scolastică, pedagogie platoniciană, dialog, doctrină creştină, Florenţa.

 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă