Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA SOCIOLOGIA - Ediţia nr.2 din 2021  
         
  Articol:   CENTRALISED MULTI-NATIONAL PRACTICES OF TRANSFER AND MANAGERIAL DISCREPANCIES: EVIDENCE FROM A ROMANIAN CALL CENTER.

Autori:  ZOLTAN MIHÁLY.
 
       
         
  Rezumat:  
DOI: 10.2478/subbs-2021-0009

Published Online: 2021-12-30
Published Print: 2021-12-30
pp. 97-112

VIEW PDF

FULL PDF

Abstract: This paper describes workplace dynamics in a call centre located in Romania, a subsidiary of a multi-national corporation (MNC). Positing a centralised practice transfer and global management strategy, the company relies exclusively on home-country decision makers. Placed within Romania’s dependent economic profile alongside its deregulated employment relations, centralised managerial decisions create widespread organisational uncertainty with numerous hire and fire and downsizing procedures, followed by subsequent recruitment campaigns designed to replace the previously displaced workforce.

Key words: multinational corporation; practice transfer; call centre; Romania
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă