![]()
AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA - Ediţia nr.2 din 2012 | |||||||
Articol: |
METODE DE PREDARE-ÎNVĂȚARE-EVALUARE ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL SUPERIOR ȘI FORMAREA COMPETENȚELOR / METHODS OF TEACHING-LEARNING-EVALUATING IN HIGHER EDUCATION AND SKILLS TRAINING. Autori: . |
||||||
Rezumat: The present paper aims to address briefly the teaching-learning-evaluating methods used in higher education and how these methods determine and support competences training and development. Thus, we present several methods, such as: teaching-learning methods: lecture, lecture with discussion, heuristic conversation, didactic exercise, problem-solving, brainstorming, computer assisted learning; for assessment: traditional assessment methods: oral, written and practical evaluation; alternative evaluation methods: the continuous and self-evaluation, the essay, the project, the portfolio. Finally we propose a graphical model in which we highlight the relations of permanent interaction between the three components of the educational process – teaching, learning and assessment.
Keywords: competences, competences training, teaching-learning-assessment methods, higher education |
|||||||
![]() |
|||||||