Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA - Ediţia nr.2 din 2012  
         
  Articol:   METODE DE PREDARE-ÎNVĂȚARE-EVALUARE ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL SUPERIOR ȘI FORMAREA COMPETENȚELOR / METHODS OF TEACHING-LEARNING-EVALUATING IN HIGHER EDUCATION AND SKILLS TRAINING.

Autori:  .
 
       
         
  Rezumat:  The present paper aims to address briefly the teaching-learning-evaluating methods used in higher education and how these methods determine and support competences training and development. Thus, we present several methods, such as: teaching-learning methods: lecture, lecture with discussion, heuristic conversation, didactic exercise, problem-solving, brainstorming, computer assisted learning; for assessment: traditional assessment methods: oral, written and practical evaluation; alternative evaluation methods: the continuous and self-evaluation, the essay, the project, the portfolio. Finally we propose a graphical model in which we highlight the relations of permanent interaction between the three components of the educational process – teaching, learning and assessment.

Keywords: competences, competences training, teaching-learning-assessment methods, higher education
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă