AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA - Ediţia nr.2 din 2011 | |||||||
Articol: |
WORKING MEMORY ABILITIES AS PREDICTORS OF MATHEMATICAL PERFORMANCE IN FIRST GRADE. Autori: CARMEN BODEA. |
||||||
Rezumat: In the current study, we have investigated the predictive role of working memory on mathematical performance in first grade. We have analyzed separately the relation among several measures of working memory and Mathematical knowledge. Therefore, we assessed the three working memory components, based on Baddeley and Hitch’s model (1974), in the beginning of first grade. Seven months later, we administered the measures of Mathematical knowledge. Analyses showed that all three components of working memory were significantly correlated with the Math knowledge test. Keywords: working memory; mathematical performance; central executive component, phonological loop, visual spatial sketchpad. |
|||||||