![]()
AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA - Ediţia nr.2 din 2009 | |||||||
Articol: |
ASSESSMENT AND PREVENTION OF BRAILLE READING DISABILITIES. Autori: VASILE PREDA. |
||||||
Rezumat: The procedure used to evaluate and identify Braille reading disabilities involved two essential components: a three-task set, meant to help us identify the symptoms, and a fourth task for evaluating the reading technique by using a standard observation chart. Based on the results of this research three personalized programmes were proposed: a) to facilitate the development of tactile-kinaesthetic abilities starting from pre-school age; b) to speed up the development of the two-handed Braille reading technique; c) to solve phonological deficit problems by encouraging the development of phonological awareness. Key-words: Braille letter, Braille reading technique, tactile-kinaesthetic abilities, Braille reading disabilities, phonological awareness, phonological deficit. |
|||||||
![]() |
|||||||
![]() |