Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA - Ediţia nr.2 din 2009  
         
  Articol:   DYNAMIC EVALUATION.

Autori:  RODICA POPESCU.
 
       
         
  Rezumat:   Dynamic evaluation assure successful chances of the subject through considering each realised progress. Feuerstein’s method is joined through metacognitive researches which followed touching a conscience level of a man and of controlling the self cognitive abilities and behaviours.The success of Feuerstein method was possible by the following facts:- the method’s flexibility which made possible her apliccation in various enviromentes;- the program’s precision in developing cognitive’s abilities and cognitive’s improuvment intervention;The principles which are at the basis of Feuerstein method are:- cognitive sphere’s priority, as a place of intervention;- inteligence is a capacity in continuous changeing.

Keywords: Feuerstein’s method, Instrumental Enrichment Program, trought metacognitive, cognitive’s improuvment intervention.
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă