![]()
AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA - Ediţia nr.2 din 2009 | |||||||
Articol: |
THE PSYCHO PEDAGOGY OF ENDOWMENT. Autori: EMILIA ALBU. |
||||||
Rezumat: In this article the author presents a short terminalogical approach concerning exceptional children and the way the term change in time, having into consideration different psychological paradigms. Thus, a psychological profile of the highly gifted children it is also shaped in order to underline their great complexity. In order to emphasize the fact that although the exceptional children as a psycho-pedagogical area can be individualized, teacher treaning to work with them can be improved, the author organized a short research based on a questionaeer among 1st year students, those being in their first didactical training program. Keywords: exceptional children, highly gifted children, psycho-pedagogical profile, intellectual abilities. |
|||||||
![]() |
|||||||
![]() |