![]()
AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA - Ediţia nr.2 din 2007 | |||||||
Articol: |
AN ANALYSIS OF THE DIDACTIC COMPETENCES PROFILE. ROMANIAN PERSPECTIVES AND AN ALTERNATIVE MODEL. Autori: ADINA GLAVA, CĂTĂLIN GLAVA. |
||||||
Rezumat: The present paper aims at offering a meta-analysis regarding the didactic competences profiles existing in the Romanian field literature. The term didactic competence is analysed in relation to the newly adopted field of quality assurance in education and the new model considers the complexity as well as the dynamicity that the professional profile for the didactic career must integrate. Consequently, an original integrative model organised around action and reflection, the two intrinsic aspects necessary in the effective teaching activity is described. | |||||||
![]() |
|||||||
![]() |