![]()
AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA - Ediţia nr.1 din 2007 | |||||||
Articol: |
PROGRAMMES DE STIMULATION PRÉCOCE DESTINÉ AUX ENFANTS AVEC DES TROUBLES DU SPECTRE AUTISTIQUE. Autori: VASILE PREDA. |
||||||
Rezumat: Early Stimulation Programmes Meant for Autistic Children. The author of this study starts from the assumption that the programmes and techniques of early stimulation and education are mainly based on research that emphasises the relation between nature and nurture, between the inborn tendencies and the things learned in early childhood. The following essential aspects are analysed: a) the early diagnosis of autism; b) the characteristics of early stimulation in autistic children; c) the proper techniques of assessing autism and the Asperger sindrome; d) the characteristics of the most renowned programmes of early stimulation ans education for children with autitic disorders (TEACCH, LOVAAS, T.E.D. etc.) and their effectiveness. | |||||||
![]() |
|||||||
![]() |