Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA - Ediţia nr.1 din 2006  
         
  Articol:   ÎNCURAJAREA DEZVOLTĂRII DE COMUNICARE TIMPURIE LA COPII CU SURDOCECITATE / ENCOURAGING EARLY COMMUNICATION DEVELOPMENT AT DEAFBLIND CHILDREN.

Autori:  ANDREA HATHAZI.
 
       
         
  Rezumat:  Daily living activities provide the early context for a child to communicate and to affect the world and people around. He learns to imitate and take turns. Recognizing repeated routines and patterns of activities, warning or alerting signals, putting two and two together to attribute meaning to sounds, touches and objects; all are facilitated in the context of early care. Encouraging early communication means that we need to structure the environment and materials in it more deliberately to ensure that the child can develop as wide a range of communication skills. Opportunity, feed-back, reinforcement and encouragement all have to be planned, with a view to making the material world accessible, responsive and reactive.  
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă