AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA - Ediţia nr.1 din 2006 | |||||||
Articol: |
UN STUDIU CU PRIVIRE LA O NOUĂ EXPRESIE ÎN PREDARE. "COPILUL EPISTEMOLOG" / UNE ETUDE SUR UNE NOUVELLE EXPRESSION DANS LA DIDACTIQUE « L’ENFANT EPISTEMOLOGUE ». Autori: FLORENTINA CIOMOŞ. |
||||||
Rezumat: One important objective of modern didactics is to elaborate some strategies so that pupils are able to properly access the knowledge thought by their teachers. The partial or full access to the information allows pupils to adequately process knowledge, which furthermore causes detaching from the real content of information and also a "critical reflection" upon its structure and manner of assimilation. At this moment can we make evident the main idea, the one accompanied by the expression "epistemolog pupil". If the pupil is an epistemolog one, he may become a professor to his classmates. In this way, he is able to express himself at the same cognitive level in order to communicate with his classmates. This experiment may represent a significant track to facilitate the pupil`s understanding of the information. | |||||||