Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA - Ediţia nr.1 din 2005  
         
  Articol:   REPREZENTAREA DE TEXTE NARATIVE: CONSTRUIREA DE DEDUCŢII PE PARCURSUL ÎNŢELEGERII TEXTULUI / REPRESENTATION OF NARRATIVE TEXTS: CONSTRUCTING INFERENCES DURING TEXT COMPREHENSION.

Autori:  MIH VIOREL, MIH CODRUŢA.
 
       
         
  Rezumat:  While understanding a text readers try to elaborate a mental representation of what they are reading. In this process they construct their own models of meaning for a text. The goal of this study is to try to describe some models of text comprehension. We analyzed and explore the processes that reflect the activities of the text users in comprehension: the mechanisms of inferences generation. Readers generate inferences that fill gaps in the main messages. They generate inferences that explain why the writer bothers to mention something that otherwise would be insignificant.  
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă