Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA - Ediţia nr.1 din 2004  
         
  Articol:   CONTROVERSE METODOLOGICE ÎN EVALUAREA NEUROPSIHOLGICĂ DE DEZVOLTARE ATIPICĂ. IMPLICAŢII PENTRU STUDIUL AUTISMULUI / METHODOLOGICAL CONTROVERSIES IN THE NEUROPSYCHOLGICAL ASSESSMENT OF ATYPICAL DEVELOPMENT. IMPLICATIONS FOR THE STUDY OF AUTISM..

Autori:  LAURA PETRA, OANA BENGA.
 
       
         
  Rezumat:  

The first part of the paper will explore the problematic aspects in the methodology of developmental neuropsychological research as it is employed in the clinical, ecological-rehabilitative and theoretical domains, with an emphasis on the problems related to the investigation of atypical developmental trajectories. Issues related to the validity and utility of such an assessment, despite the inherent difficulties, as well as methodological strategies ensuring more viable inferences will circumscribe the discussion regarding the methodological controversies in developmental neuropsychology. The second part will embody the general aspects presented so far in the search for cognitive-behavioral correlates of the particular developmental trajectory pursued by autistic individuals.

Key-Words: developmental neuropsychology, methodology, validity and utility

 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă