Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA - Ediţia nr.1 din 2002  
         
  Articol:   CERCETAREA ŞTIINŢIFICĂ STUDENŢEASCĂ / SCIENTIFIC STUDENTS` RESEARCH.

Autori:  SIMONA-ELENA BERNAT.
 
       
         
  Rezumat:  Cercetarea ştiinţifică studenţească reprezintă o modalitate de învăţare, dar şi una de motivare a învăţării, mai ales în cazul studenţilor cu potenţial peste medie. Există mai multe modele după care se poate realiza includerea studenţilor în activitatea de cercetare ştiinţifică, ei putând lucra individual sau în colectiv, autonom sau în colaborare cu profesorii. Munca de cercetare ştiinţifică necesită anumite cunoştinţe: despre metodologia de cercetare specifică disciplinei de specializare, despre aparatura statistică de analiză şi interpretare a datelor, despre scrierea proiectelor, despre strângerea fondurilor etc. Oferta curriculară a universităţii acoperă o parte dintre acestea, dar rămân şi spaţii insuficient tratate. O posibilă modalitate de rezolvare a acestui aspect o constituie implicarea studenţilor în activităţi extracurriculare, coordonate din punct de vedere ştiinţific de către cadrele didactice. Cercul ştiinţific studenţesc este o activitate extracurriculară care oferă studenţilor un cadru organizat în care ei pot să îşi exerseze abilităţile ştiinţifice şi să îşi dezvolte bagajul de achiziţii printr-o formă de învăţare de care sunt în mai mare măsură responsabili. Alte posibile activităţi extracurriculare sunt: sesiunile de comunicări ştiinţifice, revistele studenţeşti, organizaţiile studenţeşti şi proiectele autonome.  
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă