AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA - Ediţia nr.1 din 2001 | |||||||
Articol: |
NOTE ASUPRA DIFICULTĂŢILOR CE APAR ÎN FORMAREA CONCEPTELOR DE STRUCTURĂ ATOMICĂ ŞI LEGĂTURĂ CHIMICĂ / RELEVE DES DIFFICULTES IMPLIQUEES DANS LA FORMATION DES NOTIONS DE STRUCTURE ATOMIQUE ET LIAISON CHIMIQUE. Autori: FLORENTINA CIOMOŞ. |
||||||
Rezumat: A review of the difficulties which imply formation of the "atomic structure" and "chemical bond" notions. The present paper submits to the reader’s attention a study on the deficient level of the pupils’ reception of the following notions: atomic structure and chemical bonds which belong to the notional content of chemistry as school subject in middle and secondary school.The study aims at:•pointing out the relevant mistakes made by pupils while acquiring the notions of atomic structure and chemical bonds,•giving plausible explanations as to the causes determining the apparition of these mistakes and implicitly offering suggestions for preventing and respectively correcting the signalled situations. | |||||||