AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA - Ediţia nr.1 din 1999 | |||||||
Articol: |
SCHOOL LEARNING AND INST. Autori: RAMONA RĂDUŢ-TACIU. |
||||||
Rezumat: A detailed analyses of learning process includes as fundamental components, teaching-learning act, school education and didactic instruction. All of them are organizes as a communication act, taken into account o lot of psycho-pedagogical references. Researches referred to the applicability of "differential pedagogy" or "pedagogical differentiation" is, in fact, a new issue in specialized vocabulary. It is talking more and more today about a " pedagogy of a person" founded on the dynamic of some interpersonal relations in which pedagogical dialog is the central element. | |||||||