![]()
AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA POLITICA - Ediţia nr.1 din 2005 | |||||||
Articol: |
DEFINIREA UNUI MODEL CAUZAL AL DEZVOLTĂRII ABILIŢĂŢILOR CIVICE. Autori: COSMIN MARIAN. |
||||||
Rezumat: Causal theorizing about the civic skills question and theoretical efforts to conceptualize and measure the dependent variables of this research problem reveals a mixed picture. On one hand this literature has generated important causal theories and provided an essential input for any endeavor at theory building. On the other hand, despite these efforts to sort out possible causal factors, not enough weight has been put on the likewise critical undertaking of developing general theory and specifying the proposed causal theories with sufficient clarity to interpret data and hence to allow for theory testing. This paper tries to bring into discussion some fundamental aspects of specifying causality in the case of civic skills developed in institutional settings. | |||||||
![]() |
|||||||