Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA PHILOSOPHIA - Ediţia nr.3 din 2011  
         
  Articol:   HUSSERL ŞI ”VIRTUŢILE” PROFESIONALE. O ABORDARE FENOMENOLOGICĂ A ETICII MASS-MEDIA / HUSSERL AND PROFESSIONAL “VIRTUES”. A PHENOMENOLOGICAL APPROACH TO MEDIA ETHICS.

Autori:  VICTOR POPESCU.
 
       
         
  Rezumat:  Studiul doreşte să arunce o punte între fenomenologia acţiunii morale şi etica profesională. Mai concret, vom încerca să aplicăm în cadrul eticii jurnalismului câteva dintre teoretizările husserliene legate de idealul etic al auto-normării şi al auto-îmbunătățirii personale. Bazându-ne pe inedita abordare husserliană a ”vocaţiei profesionale”, vom încerca săvedem în ce fel poate fi rezolvată, pe căi fenomenologice, o dilemă moralăsurvenită în câmpul jurnalistic, cum este, de exemplu, cea apărută în emisiunea”Profesioniştii” (TVR 1), în care gazda avea de ales între respectarea libertăţii de expresie a invitatului şi cenzurarea sau corectarea opiniilor sale pro-fasciste. Un scop secundar al studiului este acela de a urmări familiarităţile ideatice dintre fenomenologia husserliană şi etica virtuţilor.

Cuvinte cheie: etica virtuţilor, fenomenologie morală, auto-normare, auto-îmbunătăţire, chemarea profesională, etica mass-mediei, Husserl, dilema morală, fascism, libertatea de exprimare 

 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă