![]()
AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA PHILOSOPHIA - Ediţia nr.2Suppl. din 2021 | |||||||
Articol: |
ENACTIVISM AND PERFORMANCE ART: PUTTING ON DISPLAY OUR PERCEPTION. Autori: ANTONIO IANNIELLO. |
||||||
Rezumat: DOI: 10.24193/subbphil.2021.2s.08 Published Online: 2021-10-30 pp. 121-129 VIEW PDF FULL PDF Seeing, according to the enactive approach, is not something that happens inside our brain, rather it is something we do, but, as I will argue thanks to the performance art, it is something we do together. The performing arts, with their characteristics – autopoietic feedback loop, spectator/performer exchange, oscillation of the dichotomous subject-object pair - constitute a model through which to investigate the nature of our perception, which is constitutively relational, participative, and transformative. Keywords: enactivism, performing arts, perception, enactive loneliness, transformation |
|||||||
![]() |
|||||||
![]() |