![]()
AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA PHILOSOPHIA - Ediţia nr.2 din 2000 | |||||||
Articol: |
DOUĂ SURSE NEOPLATONICE ALE SENSULUI LUI ESSE DIN DISTINCŢIA MEDIEVALĂ DINTRE ID QUOD EST ŞI ESSE. Autori: ANDREI BERESCHI. |
||||||
Rezumat: A well-known fragment from De Hebdomadibus of A. M. S. T. Boethius is the place of the theoretic distinction between being and that what it is. Boethius was saying in that passage that good is an essential atribgute for all that was created and he supreimposed the difference Creator – creature over the now-so-called ontological difference between esse and id quod est. The aim of our study is to show how both the difference and the superimposition imply a couple of neoplatonic sources and how those hiden sources were decisive for the meaning of being in the mediaeval ontological debates over esse and id quod est. | |||||||
![]() |
|||||||