Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA PHILOSOPHIA - Ediţia nr.1 din 2015  
         
  Articol:   JOCUL ÎN STAREA SOFT FOCUS. STUDIUL ATENȚIEI ÎN ANTRENAMENTUL ACTORULUI / ACTING IN SOFT FOCUS. THE STUDY OF ATTENTION IN THE ACTOR’S TRAINING.

Autori:  .
 
       
         
  Rezumat:  Lucrarea de față tratează atenția și rolul ei esențial în arta actorului. Autorul pornește de la studiul aprofundat al mecanismelor atenționale din sistemul teatral al lui Konstantin Stanislavski si aplică concluziile acestei cercetări unui exemplu practic din opera unui actor si improvizator de excepție, Robin Williams. Demonstrația lui Filip Odangiu merge mai departe prin analiza a ceea ce autorul numește tehnică atențională specifică profesiunii de actor, o tehnică ce implică: cercurile atenției, atenția afectivă, atenția distributivă, observația etc.Scopul declarant al autorului lucrării este definirea treptată a conceptului de atenție creativă și explorarea aplicațiilor concrete ale acesteia în antrenamentul actorului. Totodată, studiul explorează încă un aspect crucial a muncii actorului: starea de soft focus al unității minte-trup. În concluziile cercetării, Filip Odangiu afirmă că, prin jocul în starea soft focus, actorii nu evadează din realitate ci, dimpotrivă, devin capabili să o sesizeze cu mai multă acuratețe. 

Cuvinte cheie: cercurile atenției, atenție creativă, soft focus, observația, ţintă, actorie, antrenamentul actorului.
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă