Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA PHILOLOGIA - Ediţia nr.4 din 2022  
         
  Articol:   STUDENȚII ȘI AUTO-CUNOAȘTEREA: O ANALIZĂ DISCURSIVĂ ASUPRA SETURILOR DE IMAGINI DIN CUPRINSUL BLOGURILOR STUDENȚEȘTI / UNDERGRADUATE SELF-STUDY: DISCOURSE ANALYSIS OF IMAGESETS ON STUDENT BLOGS.

Autori:  ETHNA DEMPSEY LAY.
 
       
         
  Rezumat:  DOI: 10.24193/subbphilo.2022.4.13

Article history: Received: 8 August 2022; Revised: 9 November 2022; Accepted: 6 November 2022; Available online: 20 December 2022; Available print: 30 December 2022
pp. 257-274

VIEW PDF

FULL PDF

Rezumat: Studenții și auto-cunoașterea: O analiză discursivă asupra seturilor de imagini din cuprinsul blogurilor studențești. Relația studenților-scriitori începe cu experiențele lor auctoriale pe rețelele de socializare, ca mai apoi să descopere în blog (ca sarcină de curs) spațiul în care se produce conexiunea dintre ei și cititori, precum și dezasamblarea și reconstruirea identității proprii atunci când învață să scrie texte (Serfaty 2004). Trasându-le sarcina de a posta imagini cu ei înșiși, autoarea inițiază crearea unui set important de informații în virtutea faptului că acesta sugerează multe despre relația studenților cu scrisul. Prin aceste imagini studentul își reconstruiește identitatea de scriitor autonom, care își exprimă, totodată, și calitatea de membru al clasei, aceasta din urmă constituind o comunitate discursivă distinctă. Studenții realizează colaborativ o analiză discursivă asupra setului de imagini, cu imaginile clasei catalogate ca informații despre relația lor cu scrisul. Aceste seturi de imagini le oferă studenților-scriitori oportunitatea de a se pune în scenă; ei se prezintă în rolul în care își doresc a fi văzuți sau dimpotrivă. Acest joc de sine este, simultan, un act privat și o activitate comună publică (Tifentale and Manovich 2015; Rettburg 2005). Ecranul, prin urmare, capătă o natură duală, el funcționând fie ca un văl, fie ca o oglindă pentru studentul-scriitor (Serfaty 2004). Seturile de imagini sunt clasificate drept categorii sau tipuri, care se regăsesc cu relativă constanță în toate cursurile parcurse de studenți. Adesea studenții observă clasa transformându-se ea însăși într-o comunitate discursivă, deictica fiind facilitată de activitatea de blogging colaborativ și de studierea blogurilor colegilor. În final, aceștia ajung la concluzia că rezultatul se datorează tocmai naturii acestui tip de blog. Astfel, studenții devin observatori-participanți iar rezultatul final - o auto-etnografie în imagini în cadrul mediului social și academic.

Cuvinte-cheie: blogging; comunitate discursivă; imagini; auto-cunoaștere; sinele auctorial
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă