Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA PHILOLOGIA - Ediţia nr.4 din 2019  
         
  Articol:   O MANIERĂ CONTEMPORANĂ DE A-L ÎNŢELEGE PE BILL SHAKESPEARE / A CONTEMPORARY UNDERSTANDING OF BILL SHAKESPEARE.

Autori:  CĂTĂLIN DEHELEAN.
 
       
         
  Rezumat:  
DOI: 10.24193/subbphilo.2019.4.16

Published Online: 2019-12-15
Published Print: 2019-12-30
pp. 253-260
VIEW PDF: FULL PDF

O manieră contemporană de a-l înţelege pe Bill Shakespeare. Acest articol se bazează pe ideea posibilităţii de alegere. În procesul de abordare a oricărui subiect de discuţie se conturează două scenarii posibile. În primul scenariu lucrurile sunt luate în serios. În consecinţă, concepte cum ar fi interesul, educaţia sau cercetarea sunt percepute ca fiind de la sine înţelese. Orice discuţie asupra unei moşteniri culturale ar trebui să conţină o doză de bun-simţ. Retorica aferentă acestui subiect ar trebui să fie moderată. În al doilea scenariu, nimic nu este luat în serios pentru că, după cum se pare, există o reală lipsă de interes făţă de subiectul aflat în discuţie. Aşadar iese la iveală un grad mare de ignoranţă. Rezultatul acestuia va fi o înţelegere în mod fundamental greşită a a moştenirii culturale iar orice retorică asupra subiectului va fi complet distorsionată. Modul în care este privită moştenirea culturală a lui William Shakespeare nu face excepţie de la aceste reguli. Se poate încerca o abordare sinceră sau un fel de reinterpretare. Orice reinterpretare poate fi problematică şi, în consecinţă, discutabilă, fie că este vorba de educaţie, artă sau istorie.

Cuvinte cheie: Bill Shakespeare, înţelegere, abordări, artă, istorie.
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă