AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA PHILOLOGIA - Ediţia nr.4 din 2019 | |||||||
Articol: |
EVALUAREA COMPETENŢELOR DE ÎNŢELEGERE-ASCULTARE ÎNTR-O LIMBĂ STRAINĂ PE BAZA STANDARDELOR CECRL / DEVELOPING A CEFR-BASED ANALYSIS GRID FOR LISTENING TASKS AND ITEMS. Autori: ADRIANA TODEA. |
||||||
Rezumat: DOI: 10.24193/subbphilo.2019.4.09 Published Online: 2019-12-15 Published Print: 2019-12-30 pp. 157-168 VIEW PDF: FULL PDF Evaluarea competenţelor de înţelegere-ascultare într-o limbă straină pe baza standardelor CECRL (Cadrul European Comun de Referinţă pentru Limbi) necesită corelări clare între descriptorii specifici competenţei de ascultare şi caracteristicile textului sursă şi a itemilor exerciţiului de ascultare. O grilă de analiză a cerinţelor unui test de ascultare poate fi un mijloc de măsurare consecventă a conformităţii cerinţei şi a itemilor aferenţi cu nivelul de competenţă lingvistică pe care prezumăm că aceștia îl testează. Acest articol analizează componentele proceselor de comprehensiune a ascultării în situaţii de testare lingvistică şi sunt construite grile graduale pe baza caracteristicilor extrase din descriptori relevanţi ai CECRL. Cuvinte cheie: prag de comprehensiune, textul sursă, cerinţă, item, operaţii de rezolvare a problemei |
|||||||