AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA PHILOLOGIA - Ediţia nr.4 din 2019 | |||||||
Articol: |
CREATIVITATEA LEXICALĂ ÎN DIDACTICA FLS. DECODAREA HAPAXURILOR CA EXERCIȚIU MOTIVAȚIONAL DE ÎNSUȘIRE A VOCABULARULUI / LA CRÉATIVITÉ LEXICALE DANS LA DIDACTIQUE DU FLE. LE DÉCODAGE DES HAPAX COMME EXERCICE DE MOTIVATION DANS L’APPRENTISSAGE DU VOCABULAIRE. Autori: JANA ALTMANOVA. |
||||||
Rezumat: DOI: 10.24193/subbphilo.2019.4.06 Published Online: 2019-12-15 Published Print: 2019-12-30 pp. 119-130 VIEW PDF: FULL PDF Creativitatea lexicală în didactica FLS. Decodarea hapaxurilor ca exercițiu motivațional de însușire a vocabularului. Analiza prezentată în acest articol se inspiră din experiența didactică obținută în cadrul unui curs de morfologie și semantică lexicală adresat studenților italofoni la nivelul anului doi al programului de licență. Unul dintre obiectivele cursului constă în aprofundarea morfologiei derivaționale și compoziționale în limba franceză, cu scopul de a facilita însușirea vocabularului de către studenții de la nivel avansat (A2-B1). Așa cum vom încerca să demonstrăm, în ciuda statutului lor variabil, neologia și creativitatea lexicală folosite în contextul învățării unei limbi pot stimula însușirea lexicului și facilita, astfel, memorizarea și integrarea principalelor procedee de formare în procesul creativ, în condițiile în care un vorbitor non-nativ utilizează, în linii mari, aceleași strategii de învățare ca un copil nativ în primii ani de viață. În urma analizei unui corpus de neologisme hapax inventate de către copii și elevi francezi și înregistrate pe platforma Robert Junior, studenții italofoni și-au putut evalua competențele morfo-semantice prin compunerea și descompunerea neologismelor într-o manieră ͈dinamică”, observând cuvintele nu doar în integralitatea lor, sub formă de produs final, ci și într-o manieră analitică, ca rezultat al unui proces morfologic combinatoriu. Cuvinte cheie: neologisme, vocabular, învățare, hapax, creativitate lexicală. |
|||||||