AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA PHILOLOGIA - Ediţia nr.4 din 2019 | |||||||
Articol: |
ASPECTUL VERBAL, PSIHOGENEZA ȘI PREDAREA TIMPULUI VERBAL ÎN LIMBA FRANCEZĂ / ASPECT VERBAL, PSYCHOGÉNÈSE ET ENSEIGNEMENT DU TEMPS EN FRANÇAIS. Autori: PHILIPPE GENESTE. |
||||||
Rezumat: DOI: 10.24193/subbphilo.2019.4.05 Published Online: 2019-12-15 Published Print: 2019-12-30 pp. 93-118 VIEW PDF: FULL PDF Aspectul verbal, psihogeneza și predarea timpului verbal în limba franceză. Acest articol s-a născut din observațiile unui dascăl privind eșecul predării conjugării verbale și a formelor verbale în școlile franceze. Pe de altă parte, acest mod de predare omite distincția dintre aspectele perfect și imperfect ale verbului, care stă la baza contrastului dintre timpurile simple și timpurile compuse. Psihogeneza timpurilor verbale ne arată că aspectul este reflexia lingvistică a timpului acțiunii și creuzetul lingvistic al reprezentării timpului într-o epocă. Numai abordarea constructivistă, ce îmbină psihologia genetică a lui Jean Piaget și psihosistemele lingvistice ale lui Gustave Guillaume, permite o nouă propunere privind predarea timpurilor și conjugărilor verbale în limba franceză, propunere ce corespunde nivelului de dezvoltare a copilului și modului în care acesta își construiește propria limbă maternă. Cuvinte cheie: adaptare, achiziție, aspect, asimilare, cronogeneză, învățare, verb. |
|||||||