Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA PHILOLOGIA - Ediţia nr.4 din 2019  
         
  Articol:   ASPECTUL VERBAL, PSIHOGENEZA ȘI PREDAREA TIMPULUI VERBAL ÎN LIMBA FRANCEZĂ / ASPECT VERBAL, PSYCHOGÉNÈSE ET ENSEIGNEMENT DU TEMPS EN FRANÇAIS.

Autori:  PHILIPPE GENESTE.
 
       
         
  Rezumat:  
DOI: 10.24193/subbphilo.2019.4.05

Published Online: 2019-12-15
Published Print: 2019-12-30
pp. 93-118
VIEW PDF: FULL PDF

Aspectul verbal, psihogeneza și predarea timpului verbal în limba franceză. Acest articol s-a născut din observațiile unui dascăl privind eșecul predării conjugării verbale și a formelor verbale în școlile franceze. Pe de altă parte, acest mod de predare omite distincția dintre aspectele perfect și imperfect ale verbului, care stă la baza contrastului dintre timpurile simple și timpurile compuse. Psihogeneza timpurilor verbale ne arată că aspectul este reflexia lingvistică a timpului acțiunii și creuzetul lingvistic al reprezentării timpului într-o epocă. Numai abordarea constructivistă, ce îmbină psihologia genetică a lui Jean Piaget și psihosistemele lingvistice ale lui Gustave Guillaume, permite o nouă propunere privind predarea timpurilor și conjugărilor verbale în limba franceză, propunere ce corespunde nivelului de dezvoltare a copilului și modului în care acesta își construiește propria limbă maternă.

Cuvinte cheie: adaptare, achiziție, aspect, asimilare, cronogeneză, învățare, verb.
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă