Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA PHILOLOGIA - Ediţia nr.4 din 2019  
         
  Articol:   NOI PERSPECTIVE ASUPRA DIDACTICII PREDĂRII ÎN CAZUL TINERILOR CU DIZABILITĂȚI DE AUZ / NOUVELLES PERSPECTIVES EN DIDACTIQUE AUPRÈS DES JEUNES SOURDS.

Autori:  PHILIPPE SÉRO-GUILLAUME.
 
       
         
  Rezumat:  
DOI: 10.24193/subbphilo.2019.4.03

Published Online: 2019-12-15
Published Print: 2019-12-30
pp. 59-76
VIEW PDF: FULL PDF

Noi perspective asupra didacticii predării în cazul tinerilor cu dizabilități de auz. Limba nu este un caz particular al funcției semiotice. De aceea mi se pare posibilă, chiar dacă nu există o coincidență strict istorică, postularea unei convergențe, rămasă încă neobservată, între evoluțiile celor două manifestări ale funcției semiotice, anume reprezentările vizuale și cele lingvistice. În acest scop, mă voi referi la evoluția structurală a limbilor cu cele trei arii lingvistice ale sale, propusă de Gustave Guillaume, și la evoluția factorilor de echilibrare din epistemologia genetică a lui Jean Piaget, cu cele trei stagii aferente. Propunerea implică o cercetare vastă. Aici mă voi limita la încercarea de a arăta că limba și gramatica ei sunt, pentru discursul unui vorbitor de limbă terțiară, ceea ce perspectiva este pentru imaginea figurativă (pictată sau desenată) a artistului occidental. Mai precis, perspectiva și gramatica asigură aceeași funcție, aceea de a ști cum să permiți evidențierea viziunii celui care se exprimă și, astfel, ambele introduc spațiul în reprezentare.

Cuvinte cheie: limba franceză, dizabilități de auz, limbajul semnelor, pedagogia și psihomecanica lui Gustave Guillaume.
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă