Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA PHILOLOGIA - Ediţia nr.4 din 2019  
         
  Articol:   FILOGENIA ACTIVEAZĂ PSIHOGENEZA / PHYLOGENY COMMANDS PSYCHOGENESIS.

Autori:  JACQUES COULARDEAU.
 
       
         
  Rezumat:  
DOI: 10.24193/subbphilo.2019.4.02

Published Online: 2019-12-15
Published Print: 2019-12-30
pp. 37-58
VIEW PDF: FULL PDF

Filogenia activează psihogeneza. Învățarea unei limbi străine redesenează harta învățării limbii materne de către copii. Voi aborda în primul rând etapele necesare în procesul de învățare a limbii materne. Dezvoltarea gândirii contribuie la achiziția limbii materne și reciproc. Procesul de a învăța un copil monolingv o a doua limbă repune în discuție construcția mentală a limbii sale materne și obligă copilul să-și restructureze gândirea constituită, până atunci, prin și pentru limba maternă. Unele metode pedagogice prea rapide se pot solda cu eșecuri. A învăța o a doua limbă înseamnă a reactiva filogenia unei limbi, în special a celei primare și a celei secundare în cauză, iar această filogenie reactivată trebuie investită în psihogeneza limbii, în special a celei primare și a celei secundare pe care le implică procesul de învățare.

Cuvinte cheie: situație comunicațională, serializare vocală-consoană, verbe de transfer.
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă