Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA PHILOLOGIA - Ediţia nr.4 din 2019  
         
  Articol:   PENTRU O NOUĂ DIDACTICĂ A LIMBII FRANCEZE / POUR UNE NOUVELLE DIDACTIQUE DU LEXIQUE FRANÇAIS.

Autori:  JACQUELINE PICOCHE, BRUNO GERMAIN.
 
       
         
  Rezumat:  
DOI: 10.24193/subbphilo.2019.4.01

Published Online: 2019-12-15
Published Print: 2019-12-30
pp. 11-35
VIEW PDF: FULL PDF

Pentru o nouă didactică a limbii franceze. Se recomandă în zilele noastre predarea asiduă și completă a lexicului atât în ciclurile pregătitor și primar, cât și în ciclul gimnazial. Este vorba despre exersarea cuvintelor în context, în timpul unui exercițiu de citire, dar mai ales despre activități decontextualizate, independente și explicit axate pe vocabular, cu scopul de a organiza și extinde dicționarul mental al elevilor și a-i ajuta să stăpânească și să folosească cuvintele prin recontextualizare. Jacqueline Picoche ne prezintă o astfel de metodă, iar Bruno Germain altele, pilotate între 2008 și 2016 și parțial valorificate, de altfel, în documentele ce însoțesc programele franceze de învățământ din 2019, care au motivat profesorii și au determinat îmbunătățirea cunoștințelor elevilor din ciclul primar până în cel gimnazial. Cuvintele cu cea mai mare frecvență, niște formidabile mecanisme lexicale și semantice, sunt analizate aici independent, înainte de a fi asociate cu altele, creând, în acest fel, o deplasare didactică dinspre lexic spre sintaxă și înapoi - un tip de asociere perfect transferabilă, apoi, asupra întregului vocabular.

Cuvinte cheie: Asociere lexicală, clasă gramaticală, decontextualizare, derivare, dicționar mental, lexicologie , polisemie, sintaxă, tematizare
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă