AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA PHILOLOGIA - Ediţia nr.4 din 2018 | |||||||
Articol: |
“ULISE” DE JAMES JOYCE: REGĂSIREA SINELUI ÎN TRUP / JAMES JOYCE’S ULYSSES: READING THE SELF IN THE BODY. Autori: VLAD MELNIC. |
||||||
Rezumat: “Ulise” de James Joyce: Regăsirea Sinelui în Trup. Pe parcursul lucrării de față, teza principală este că romanul Ulise reprezintă o totalitate de entelehii menite să ghideze cititorul spre consubstanţialitate cu sinele, vizând, în mod special, publicul irlandez de la început de secol al XX-lea. Lucrarea evidenţiază cel mai metempsihotic aspect ale cărţii, anume abilitatea sa de a-l ghida pe cititor dincolo de povestirile auto-justificatoare ale sinelui şi spre originea conştiinţei umane, anume trupul individual. Astfel, corpul lui Ulise are menirea de a izbăvi cititorul întru faptul concret de a fi, chiar în timp ce acesta îşi suspendă existenţa individuală pentru actul citirii. O astfel de perspectivă asupra romanului necesită re-găsirea corpului uman în universul acţiunii propriu-zise, apoi continuând cu modul în care acesta este transformat de încadrările care se suprapun şi/sau intercalează cu cel dintâi. Cuvinte cheie: Ulise, uzul corpurilor, zonă de non-conștiință, naratologie corporală, Agamben, Damasio, Punday.
|
|||||||