![]()
AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA PHILOLOGIA - Ediţia nr.4 din 2018 | |||||||
Articol: |
SAMUEL BECKETT ȘI MONOLOGUL TEATRAL: PERFORMAREA SINELUI / SAMUEL BECKETT AND MONOLOGUE DRAMA: PERFORMING THE SELF. Autori: EUGEN RADU WOHL. |
||||||
Rezumat: Samuel Beckett și monologul teatral: Performarea sinelui. Lucrarea discută monologurile teatrale ale lui Samuel Beckett, “Ultima bandă a lui Krapp” (1958), “Joc” (1964), “Respirație” (1969), “Nu eu” (1972) și “Un fragment de monolog” (1979), cu scopul de a le delimita structura, modul unic prin care dramaturgul înțelege să se raporteze la acest gen dramatic, precum și rolul lor în ansamblul operei lui Beckett. Speranța noastră este ca aceast demers de cercetare a monologului, așa cum e înțeles în literatură și teatru, va reuși să stimuleze cercetări ulterioare asupra acestui subiect de analiză. Cuvinte cheie: Samuel Beckett, monolog dramatic, drama monologată, discurs fracturat, performance.
|
|||||||
![]() |
|||||||
![]() |