Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA PHILOLOGIA - Ediţia nr.4 din 2017  
         
  Articol:   O YANOMAMI RADICALĂ: GALERIA CLÁUDIA ANDUJAR ÎN INHOTIM / UMA YANOMAMI RADICAL: A GALERIA CLÁUDIA ANDUJAR EM INHOTIM.

Autori:  RITA LAGES RODRIGUES.
 
       
         
  Rezumat:  
DOI: 10.24193/subbphilo.2017.4.14

Published Online: 2017-12-15
Published Print: 2017-12-29
pp. 171-184

FULL PDF

O Yanomami radicală: Galeria Cláudia Andujar în Inhotim. Galeria Cláudia Andujar în Inhotim a fost inaugurată în noiembrie 2015. În această lucrare ne propunem drept obiectiv să discutăm spațiul creat pentru a expune fotografiile artistei, să prezentăm istoria acestora, în special a imaginilor care îi înfățișează pe indienii Yanomami. Pentru a concepe dual imaginea fotografică, în calitatea sa de indice și de obiect, este fundamentală folosirea referințelor din domenii precum fotografia, antropologia, istoria artei, literatura și studiile de gen, o lectură interdisciplinară fiind cea care prin care ne propunem să înțelegem această operă a Cláudiei Andujar.

Cuvinte cheie: Claudia Andujar, artă, fotografie, studii feministe, studii indigene.

Referências bibliográficas:
Andujar, C. (2009). Marcados: Claudia Andujar. São Paulo: Cosac Naify.
Bourdieu, P. (1999). A Dominação Masculina. Trad. M. H. Kühner. Rio de Janeiro: Bertrand Brasil.
Bourdieu, P. (1996). As Regras da Arte: gênese e estrutura do campo literário. Trad. M. L. Machado. São Paulo: Companhia da Letras.
Chadwick, W. (1990). Women, art and society. Londres: Thames and Hudson.
Friedwald, B. (2014). Women Photographers. From Julia Margaret Cameron to Cindy Sherman. Munich, London, New York: Prestel.
Hollanda, H. Buarque de. (1992). Pós-Modernismo e Política. Rio de Janeiro: Rocco.
Leite, M. (2015). “Realidade absorvida. A fotografia empírica de Cláudia Andujar”. In S. de Jesus, (Org). Anais do VIII Seminário Nacional de Pesquisa em Arte e Cultura Visual: arquivos, memorias, afetos. Goiânia, GO: UFG/ Núcleo Editorial FAV.
Magalhães, Â. & Peregrino, N. (2004). Fotografia no Brasil: um olhar das origens ao contemporâneo. Rio de Janeiro: Funarte.
Pedrosa, A. & Moura, R. (org.). (2008). Através: Inhotim Centro de Arte Contemporânea. Brumadinho, MG: Instituto Cultural Inhotim.
Rodrigues, R. L. (2003). Entre Bruxelas e Belo Horizonte: itinerários da escultora Jeanne Louise Milde. Belo Horizonte: Editora C/ Arte.
Scott, J. (1992). “História das Mulheres”. In Burke, Peter. A escrita da história: novas perspectivas. Trad. M. Lopes. São Paulo: UNESP.
Soares, C. Coelho. (2011). Uma bricolagem virtual infinita. A representação indígena no trabalho de Cláudia Andujar (1960/70). Tese de doutorado. São Paulo: Escola de Cinema e Artes, Universidade de São Paulo.
Vargas Llosa, M. (1988). O Falador. Rio de Janeiro: Francisco Alves.
Werneck, H. (2016). Inhotim: um estado de espírito. Brumadinho: Instituto Inhotim.
Volz, J. et al (org.). (2016). Artenatureza: Inhotim espaço tempo. Brumadinho: Instituto Inhotim.

Sitografia:
http://www.inhotim.org.br (última consulta 15/10/2017)
http://povosindigenas.com/claudia-andujar/ (última consulta 15/10/2017)
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă