Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA PHILOLOGIA - Ediţia nr.4 din 2009  
         
  Articol:   L’INTERPRÉTATION ÉCHOIQUE COMME CLÉ DES TECHNIQUES DU DIALOGUE THÉATRAL CHEZ EUGÈNE IONESCO / INTERPRETAREA CU ECOU CA ŞI CEVA ESENŢIAL PENTRU CONSTRUCŢIA DIALOGULUI ÎN TEATRUL IONESCO.

Autori:  NADIA PĂCURARI.
 
       
         
  Rezumat:  Interpretarea cu ecou ca şi ceva esenţial pentru construcţia dialogului în teatrul Ionesco. Această lucrare prezintă mecanismul de construcţie a dialogului în teatrul lui Eugène Ionesco din punctul de vedere al interpretării cu ecou – o componentă a teoriei relevanţei (Dan Sperber & Deidre Wilson 1986/1995). Cercetările anterioare asupra acestui subiect s-au concentrat pe repetiţie ca un dispozitiv mecanic. Considerăm repetiţia ca un tip de ecou şi identificăm trei graduri de ecouri la nivelul construcţiei dialogului în teatrul lui Ionesco. Prin furnizarea acestei analize, ne concentrăm asupra nivelului ludic şi creativ al teatrului lui Ionesco.

Cuvinte cheie: Eugène Ionesco; interpretarea “ecou”; teoria relevanţei; jocul; construcţia dialogului.
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă