AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA PHILOLOGIA - Ediţia nr.4 din 2008 | |||||||
Articol: |
“I AM THE AUTHOR OF HER MASTERY OF ME” OU LES BAS-FONDS DU DIDACTISME. TYRANNIE DU SAVOIR ET JALOUSIE DE LA JEUNESSE DANS LA LEÇON D’E. IONESCO ET THE DYING ANIMAL DE P. ROTH / „EU SUNT AUTORUL MAJESTĂŢII SALE, EUL” SAU PROFUNZIMEA ÎNVĂŢĂRII. TIRANIA CUNOAŞTERII ŞI GELOZIA TINEREŢII ÎN LECŢIA DE E. IONESCO ŞI ANIMAL PE MOARTE DE PH. ROTH. Autori: VALÉRIE DESHOULIÈRES. |
||||||
Rezumat: Fie că este eludat sau exprimat cu claritate, fie imaginar sau real, erotismul este adesea întreţesut cu arta pedagogiei, precum arată şi George Steiner în Maîtres et disciples, Gallimard, 2004. Când e vorba de literatură, profesorul nu se adresează doar inteligenţei auditoriului, ci şi sensibilităţii sale. Voluntară ori involuntară, atracţia pe care o exercită poate deveni o povară, dacă vârsta îi separă pe maestru şi pe discipol. În ambele texte pe care le-am comparat, poezia lui Yeats, pe de o parte şi filologia, pe de altă parte, diminuează dragostea. În acest caz, lecţiile sunt un amestec de dorinţă şi sadism, umilire şi eliberare, iar "oglinda vârstei " duce la hipnoză, nebunie şi, în final, la moarte. Cuvinte cheie: maestru, discipol, bătrâneţe, tinereţe, erotism, sadism. |
|||||||