![]()
AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA PHILOLOGIA - Ediţia nr.4 din 2003 | |||||||
Articol: |
QUE DIRE? / CE SĂ ZICI?. Autori: JULIA KNOWLTON DE PREE. |
||||||
Rezumat: In my brief remarks today I shall explore what I observe to be the central paradox in Rousseau’s 1761 novel Julie, ou La Nouvelle Heloise. The paradox concerns the dilemma of female subjectivity and can be summarized as follows: the authentic self (La Nouvelle Heloise) emerges only in representation (writing) while the living subject (Julie as wife and mother) performs the living death of a false self. As her letters make very clear, Julie truly lives when she puts pen to paper, laying her soul bare in wet dark ink. In the end, the correspondence creates her life. | |||||||
![]() |
|||||||
![]() |