Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA PHILOLOGIA - Ediţia nr.3 din 2019  
         
  Articol:   CINEMATOGRAFIA CA MEDIU CULTURAL ȘI EDUCAȚIONAL ÎN PREDAREA/ÎNVĂȚAREA LIMBILOR STRĂINE / LE CINÉMA COMME MÉDIA CULTUREL ET ÉDUCATIF DANS L’ENSEIGNEMENT-APPRENTISSAGE DES LANGUES ÉTRANGÈRES.

Autori:  PAOLA APPETITO.
 
       
         
  Rezumat:  Cinematografia ca mediu cultural și educațional în predarea / învățarea limbilor străine. Cinematografia este unul dintre cele mai eficiente și mai autentice mijloace de comunicare prin care se pot transmite limba, cultura și arta în același timp. Învățarea limbii și achiziționarea limbajului caracteristic filmului și cinematografiei în general fac parte dintr-o educație mediatică ce a devenit necesară în societatea contemporană. Viața noastră de zi cu zi presupune expunerea în mod constant la mesajele media, iar tehnicile moderne de diseminare sporesc foarte mult impactul acestora. Astfel, trebuie să încercăm să realizăm o învățare contextualizată a limbilor-cultură, cu scopul de a conștientiza eficient diferitele limbaje mediatice. Prin demersul nostru, încercăm să suprindem mai întâi stadiul actual al educației media în contextul european, în special în cel francez, apoi încercăm să oferim cadrelor didactice și cursanților o sitografie, un inventar de resurse pentru utilizarea cinematografiei într-un context școlar și academic.

Cuvinte-cheie: educația media, învățarea cinematografică, resurse educaționale online, didactica lingvistică, didactica limbii franceze ca limbă străină.
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă