![]()
AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA PHILOLOGIA - Ediţia nr.2 din 2021 | |||||||
Articol: |
OBICEIURI DE LECTURĂ ÎN MĂNĂSTIREA NORTHANGER DE JANE AUSTEN / READING HABITS IN JANE AUSTEN’S NORTHANGER ABBEY. Autori: ANA VOICU. |
||||||
Rezumat: DOI: 10.24193/subbphilo.2021.2.12 Published Online: 2021-06-30 Published Print: 2021-06-30 pp. 175-190 FULL PDF Obiceiuri de lectură în Mănăstirea Northanger de Jane Austen. Acest articol analizează modul în care Catherine Morland, eroina romanului Mănăstirea Northanger, e influențată și chiar ghidată de literatura pe care o alege sau care îi este oferită. Obiceiurile ei de lectură, precum și modul în care tipologia ei ca cititor se schimbă, influenţează atât evoluția personajului, cât şi narațiunea. Acest articol contrazice ideea că Mănăstirea Northanger este o parodie a ficțiunii gotice, contextualizând lectura într-o epocă în care romanul nu era încă un gen literar respectabil. Cuvinte-cheie: cititorul înțelept, cititorul avid, cititorul ipocrit, evoluția personajului, evoluția narațiunii, ficțiune gotică, teoria romanului |
|||||||
![]() |
|||||||