AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA PHILOLOGIA - Ediţia nr.2 din 2020 | |||||||
Articol: |
ȊNTRE TEXT ȘI SCENĂ, JOCUL ACTORULUI ÎN COMEDIA ITALIANĂ DIN TIMPUL RENAȘTERII. LEONE DE’ SOMMI, QUATTRO DIALOGHI IN MATERIA DI RAPPRESENTAZIONI SCENICHE * ENTRE TEXTE ET SCÈNE, LE JEU DE L’ACTEUR DANS LA COMÉDIE ITALIENNE DE LA RENAISSANCE. LEONE DE’ SOMMI, QUATTRO DIALOGHI IN MATERIA DI RAPPRESENTAZIONI SCENICHE. Autori: THÉA PICQUET. |
||||||
Rezumat: DOI: 10.24193/subbphilo.2020.2.16 Published Online: 2020-05-10 Published Print: 2020-06-29 pp. 235-250 FULL PDF Ȋntre text și scenă, jocul actorului în comedia italiană din timpul Renașterii. Leone de’ Sommi, Quattro dialoghi in materia di rappresentazioni sceniche. În tratatul său, Quattro dialoghi in materia di rappresentazioni sceniche, Leone de’ Sommi oferă primele indicații ale timpului cu privire la arta actului și a punerii în scenă. Scopul nostru este să studiem relația dintre text și scenă pentru a evidenția rolul actorului. In acest scop, după prezentarea autorului, ne vom concentra asupra textului, a vicisitudinilor pe care le-a experimentat, a datării sale și a structurii sale, înainte de a observa indicațiile date actorilor, regizorului, fără a uita de rolul decorului și al luminilor. Vom reflecta cu privire la interesul istoric al tratatului de a sublinia caracterul său inovator. Cuvinte-cheie: Teatru, Comedie, Renașterea italiană, Mantova |
|||||||